رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح: یکی از اساسی‌ترین اهداف یادواره‌ها انتقال ارزش‌های جوان دیروز به جوان امروز است 

18:30 - 04 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۳۴۷
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح: یکی از اساسی‌ترین اهداف یادواره‌ها انتقال ارزش‌های جوان دیروز به جوان امروز است 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان صبح امروز با سفر به شهرستان ملایر در اولین سالگرد شهادت علی نظری شهید مدافع امنیت حاضر شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در مراسم یادواره شهید علی نظری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۰۰ شهید شهرستان ملایر با اشاره به مخالفت امام خمینی (ره) با لایحه کاپیتولاسیون در چهارم آبان ماه ۱۳۴۳ گفت: امام امت در اعتراض علیه پذیرش کاپیتولاسیون، فریاد مخالفت با حاکمان ظالم را سر داد و مردم ما از همان روز تاکنون، همچنان با همان آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی تحت امر رهبر معظم انقلاب مسیر سعادتمندی خویش را پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه دشمن در رسیدن به اهداف خود نا امید شده است، گفت: دشمنان مخصوصاً آمریکا از ابتدای انقلاب، از همان روزی که حضرت امام پرچم استقلال را بالا برد، دنبال این بود که این انقلاب پیروز نشود، اما تا به امروز موفق نشدند و هیچ گاه موفق نخواهند شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به تلاش‌های منافقین کور دل و فریب خورده داخلی برای برچیدن ارزش‌های انقلاب اظهار داشت: بعضی از افراد سودجو بدنبال این بودند که انقلاب را از درون تهی کنند، اما موفق نشدند، آن‌ها سکان این انقلاب را که در دستان پرصلابت رهبر معظم انقلاب است، اما وقتی مردم ما دیدند که استخوان‌های این جوانانی که در دفاع از کشور جان داده‌اند، تشییع می‌شود، جوانانی که خانواده، و تعلقاتی داشتند، اما به جبهه رفته و برای حفظ ناموس و وطن به مبارزه با دشمنان پرداختند و نگذاشتند کشور بدست دشمن بیفتد، با این منافقین همراهی نکردند و پایبند به ارزش‌ها ماندند.

وی در ادامه با اشاره به خباثت دشمنان در به شهادت رساندن فرزندان این کشور و ایستادگی رزمندگان در برابر آن‌ها گفت: رژیم بعث عراق به سرکردگی آمریکا و بلوک شرق و غرب، با هیچکس تعارف نداشت. صدام و لشکر او جنایاتی در مناطق اشغال شده داشتند که اگر این جوانان و مدافعین انقلاب نبودند، الان کشوری با این امنیت نداشتیم. 


حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در مورد برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با برگزاری مراسم برای شهدا به این علت است که یکی از اساسی‌ترین اهداف یادواره‌ها انتقال ارزش‌های جوان دیروز به جوان امروز است. منافقان همیشه برای فاصله انداختن بین مردم و ارزش‌ها و انقلاب خیلی تلاش کردند و اخبار کذب منتشر کردند که جوانان نسبت به انقلاب بدبین شوند. اما همه جوانان ما در سپاه، ارتش، فراجا و بسیج در دفاع از امنیت به میدان آمدند، هر چند همه جور توهین را شنیدند، اما با صبوری مقاومت کردند و تعدادی از آن‌ها به شهادت رسیدند، ولی نگذاشتند به آرمان‌های انقلاب خدشه وارد شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افزود: شهدای دفاع از امنیت از خودگذشتگی کردند، شهدایی مانند شهید علی نظری که جوان بودند و در زمان جنگ تحمیلی نبودند، اما برای حفظ آرمان‌های انقلاب و شهدا ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند که انقلاب پایدار بماند. 

وی گفت: ما نباید نسبت به خانواده شهدا و فرزندان آنان کوتاهی کنیم. باید جوانان را با زندگی شهدا آشنا کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با یادآوری اتفاقات تلخ در غزه و کشتار زنان و کودکان و بیماران توسط رژیم کودک کش صهیونیستی گفت: امروز رسماً کفتاران اسرائیلی اعلام می‌کنند باید کودکان را در غزه کشت، این‌ها حق حیات بیش از این ندارند. هفتاد و پنج سال است که فلسطینی در محاصره آن‌ها هستند و اسراییل با کمک آمریکای جنایتکار اجازه ورود هیچ کمکی را به غزه نمی‌دهد و می‌گوید حق حیات فقط برای ماست.

وی در باره طراحی رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه گفت: در شبی که قطعنامه آتش بس در غزه در شورای به اصطلاح امنیت توسط آمریکا فرانسه انگلیس وتو می‌شود، هواپیمای آمریکایی بیمارستان غزه را بمباران می‌کند و بیش از هزار نفر شهید می‌شوند. در کجای دنیا چنین جنایاتی وجود دارد. 

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در پایان سخنان خود بیان داشت: مقام معظم رهبری روز پانزدهم مهر فرمودند چنان ضربه سنگینی به اسرائیل وارد شد که نمی‌تواند این شکست را جبران کند. خیبر شکنان در همه جا هستند و در مقابل صهیونیست غاصب ایستاده اند و اجازه نمی‌دهند این رژیم به اهداف شیطانی خود برسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *